-

Tuesday, October 20

saja mahu cerita.

1. aku boleh imbang hockey stick di dagu lebih dari seminit.

2. aku pernah jadi solo nasyid ketika sekolah rendah. suara bukan sedap sangat pun.

3. juga pernah memenangi tempat ketiga dalam peraduan bayi comel dalam majalah anjuran pureen.

4. aku peroleh 9A dalam spm. tapi satu A pun tak guna sebab aku sangat lembab sekarang.

5. pernah mewakili sekolah dalam bolasepak di posisi centerback sebagai stopper.

6. semasa sekolah rendah aku sangat manja. selalu menangis di sekolah akibat dibuli.

7. boleh menyelesaikan rubik's cube dalam masa seminit lebih. ok lah tu dari tak reti.

8. pernah patah tulang di lengan kiri semasa umur aku 3 tahun. parut masih jelas terpampang.

9. aku meminati matematik. setiap kali ujian aku mesti target untuk dapat seratus per seratus.

10. aku belajar photoshop ketika aku di tingkatan 3. eksplorasi sendiri lebih banyak membantu daripada bertanya orang lain.

11. aku pernah mewakili mrsm muadzam shah untuk kawad kaki ketika perkhemahan kadet polis mrsm semalaysia. menjadi johan setelah perik lelah kami berlatih dengan polis sebenar.

12. juga pernah bermain chess untuk maktab. tempat kedua dan ketiga diperoleh dalam masa dua tahun berturut.

13. keluarga aku pernah tinggal di sabah untuk satu setengah tahun.

14. ex aku juga orang sabah. kami juga pernah berhubungan secara serius selama satu setengah tahun.

15. tahu serba sedikit tentang silap mata.

16. tak minat membaca tapi suka mencari ilmu.

17. aku tak makan seafood.

18. ingin belajar bahasa isyarat supaya kelak dapat meniru dalam ujian tanpa tertangkap.

19. aku juga reti untuk mengimbang diri di atas kerusi dengan hanya dua kaki mencecah bumi. rekod terlama melebihi tiga minit.

20. imbang buku atau bantal yang terpusing di atas telunjuk juga menjadi kemahiran aku.

21. banyak imbangan yang aku mampu buat. tapi imbangan duga tak termampu aku selesaikan walaupun aku pelajar perakaunan.


p/s: perkataan pernah diguna dengan kerap. mungkin aku rindu sebilangan dari perkara2 di atas. :)

9 comments:

aurox_3d said...

huu......ye, teringat peristiwa dulu2...

kan best dapat balik suasana cam dulu...hehehe

wafee said...

aku rindu waktu kawad kaki tu. sampai sekarang aku ingat lagi. haha.

HaWa said...

SalaAm..

Sangat tak suka imbangan duga. Sampai nak dekat final ni pun masih tak imbang lagi. Pening dibuatnya..

niza dan niza. said...

kat muadzam batch bile?

ALYA said...

wow!

wafee said...

hawa : sama lah. tak minat juga.

niza : batch 2002 - 2006. spm tahun 2006.

alya : wow yang mana satu? haha.

[e.i.y.k.a.a] said...

bulan 12 nih aku masuk umur 19 dan sampai skrg ak maseh belum bejaye solve kan rubik cube. kau patot bersyukur! gegegege.

eza2odette said...

percaya y ke-6, sbb ada 'orang' kata awak maseh kuat merajuk hingga skrang. ye ke? ;P

wafee said...

ika : belajar la kat youtube. haha.

eza : eh merajuk pasal apa eh?

dari mana mereka datang?