-

Thursday, October 1

menyaksi aksi penyaksi.

awal pagi semalam aku tahan kelopak mata dari tersembam penat semata-mata untuk menonton game man utd lawan wolfsburg.

sini aku mahu cerita.
ada seorang mamat ini duduk berhampiran dengan aku, bersama rakan dia, berdua sahaja.
mereka juga peminat man utd, seperti aku, tapi aku lebih handsome dari mereka. perasan.

terus terang aku katakan aku tak suka mamat ni.
dah jadi komentator untuk bahasa malaysia kat situ.
bising nak mampus. dah lah ilmu tentang bolasepak nya cetek.
player man utd pun tak kenal. gedik lah kau nak tunjuk lagak pandai kat situ.
aku lempang tinggi2 baru tahu! huh.

dia banyak mulut.
dah lah mulut busuk.
saliva berkelat di celahan bibir.
hanyir dengan kebodohan kau je kat situ.
amek kau.

hampir setiap komentar mamat ni aku reply.
tapi dalam hati saja lah.

si mulut hanyir : rooney nak buat overlapping tu tapi tak sampai dekat giggs. smart dah tu.
aku : smart la kau ni. kau jangan aku overslapping kau dah la. itu trough ball lah cerdik.

si mulut hanyir : buruk gila muka grafite! hahahaha.
aku : buruk lagi muka kau. syndrome down.

si mulut hanyir : aku suka tengok match kat old trafford. dramatik gila. best!
aku : baru 1st half pun kau dah boleh cakap dramatik? peh. aku ingat kau ada bakat jadi komentator je, rupanya director film pun boleh. hebat2.

banyak lagi dia cakap tapi aku malas nak taip di sini. penat lah.

geram aku dibuatnya.
tapi bila aku fikir kembali, lantaklah dia nak cakap apa pun.
bising pun bisinglah.
bukan kat panggung wayang pun kan.
kita tonton orang berebut bola.
cool lah.

:)

No comments:

dari mana mereka datang?