-

Thursday, August 6

kasihan si kancil putih.

ketika ini T dan S (bukan nama sebenar) menunggang kancil putih.
mereka sering berkongsi masalah mereka bersama.
masalah yang menarik cuping telinga aku adalah masalah peraturan uitm.

pelajar perempuan tak boleh pakai baju lengan pendek.
aku rasa peraturan ini sudah cukup bagus bagi mengelakkan bulu di celah lengan mereka terkeluar.
tapi mereka tak suka. mereka mahu pakai lengan pendek juga.
mereka bangga dan takbur dengan bulu-bulu tersebut.

nak dijadikan sebuah cerita telenovela, mereka pun memulakan perbualan mereka.

S : susah betul lah nak masuk uitm pakai lengan pendek kan.
T: ye lah. menyusahkan je.
S : aku rasa kita kena berlakon jadi foreigner lah. baru pak guard bagi lepas.
T : eh kau nak jadi foreigner apa muka pun hitam?
S : kita jadi lah negro. haha.
T : a'ah kan. kita cakap kat pak guard macam ni, "yo man! i'm a nigga!". *sambil tangan nak buat gaya hip hoppers tapi lebih kepada gaya cakar harimau.*
S : hahaha.
T : pak guard tu mesti pelik kan. "apo kono ekau ni? ngigau eh?". hahaha.


bunyi ngigau dengan nigga tu macam hampir sama kan?

3 comments:

aurox_3d said...

ahak2.....gile kejam.....suh r jadi orang africa ke...ok gaks...huk2..

zatiesiska abdul rahman said...

hoish ade ke pmpn yg x cabut bulu di celah lengan mereka?

wafee said...

ada je kut. haha.

dari mana mereka datang?