-

Friday, July 31

entri matang sikit.

dari apa yang aku lihat dan dengar, foreigner di negara kita bercakap dengan kadar desibel yang agak tinggi.
mereka riuh bercerita seperti berinteraksi dengan rakan yang sebatu jauhnya, tanpa menggunakan alat pembesar suara.
tak kira di panggung wayang, restoran ataupun di tempat awam yang lain.
orang kita tak macam itu pun.

apakah mereka terlalu selesa menghamburkan kata-kata di negara kita atau orang kita sendiri yang terlalu soft spoken?


p/s: walau otak kau dah westernized sekalipun, tapi hati tu biar lah ada semangat melayu beb!

5 comments:

ainaeliana said...

mungkin mereka pkir kita x paham apa yang mereka bualkan.

said...

org melayu simpan suara utk af,olala,oiam, like any other stupid shows.

wafee said...

orang kita kat sana tak macam tu?

aurox_3d said...

sokong wafi....stuju 150%....biar "foreigner" tuh terasa...ahaks

wafee said...

"foreigner" mana ni?

dari mana mereka datang?