-

Wednesday, July 15

bangun pagi gosok gigi.


awal pagi aku dah bangun.

pukul 7.30am aku mandi.
sejuk sampai ke tulang kut.
biasalah, tak biasa mandi awal pagi. :P

oh, hari ini aku ada kelas pagi.
so terpaksalah bangun awal nak mati.

sungguh gigih mamat ini bangun awal.
bersiap untuk ke sekolah.
tengok checklist apa yang perlu dibawa ke kelas.
dan tak lupa untuk menyebur sedikit parfum,
dengan harapan ada minah hot tergoda nanti. haha.

aku sampai awal pagi tadi.
sangkaan aku meleset. tiada minah hot nampaknya.
lemah semangat untuk belajar.
aku tunggu cikgu masuk.
dia lambat.
tak sabar-sabar nak belajar ini.
dulu aku gagal, tapi sekarang aku bertekad dapat A.
atau mungkin sekadar lulus pun ok lah. :P

setibanya cikgu masuk, semangat aku menjunam terjunam.
en rashit. dia yang masuk.
shit. kenapa dia yang masuk?
ramai students tak suka dia.
tapi tak apalah, belajar saja.
mana tahu nanti-nanti aku ok dengan dia.

haihh.
memang aku tak suka dia.
aku cuma gelak dalam hati apabila dia berlawak di hadapan.
bukan aku tertawa kerana lawaknya, tapi sebab lawak yang tak jadi.
aku rasa dia masa kecil-kecil selalu dibuli.
terpinggir. selalu dijadikan bahan ketawa.
masa kecilnya banyak dihabiskan dengan bersendirian.
mungkin dia ada sebilangan kawan-kawan yang lemah.
dia juga nampak selesa dengan perempuan.
mungkin dia membesar dalam kalangan perempuan.
boleh digelar romeo. romeo kecil-kecilan.
sekarang umur dia dah separuh abad.
rambut lusuh. misai pun lusuh.
tapi kesan dari riwayat kecilnya masih tampak jelas.
aku kasihan dengan kau cikgu.

tak mengapa, aku janji aku mahu belajar bersungguh-sungguh.
aku mahu jadi anak murid kesayanganmu kelak.
haha. :D

5 comments:

aurox_3d said...

hahahaha...baek punyer lecturer....gud2....harap2 die bace entry ni...terus kempunan ko nak pass...hik2

sHa said...

hahahha tahniah sbb berjaya g class pg
i'm so proud of u adik

said...

epicness plotted.
=D>

Kiambang said...

haha! sian kat lu
rashit mmg blagak hero
lawak smua xleh bla nye bodo
kekadang dia sendiri x tau ape dia ckp
nama pon sparuh abad

wafee said...

azri : biar dia baca. aku bukan nak kutuk tapi aku muak dah dgn prangai dia.

sha : thanks!

izzua : yeah!

fatim : romeo sparuh abad tu beb! haha.

dari mana mereka datang?